Клієнти розділилися: банки починають поступатися дорогою МФО

Аналіз минулого року показав, що велике фінансове навантаження на ринку кредитування продовжують тримати банки. Їх представники видали українцям на руки 6,2 млрд доларів — це 77,5% від загальної суми.

Однак поступово йде і зворотний процес — МФО міцно входять в життя українців. За пандемійний рік люди стали частіше звертатися за кредитом онлайн, швидкість приросту досягла 38%.

Причини стабільної популярності банківських продуктів

У число клієнтів банків України входять здебільшого любителі розстрочок і споживчих кредитів. Такого розмаїття програм в МФО не буває, та й процентна ставка в них істотно вище. Саме бажання заощадити в довгостроковій перспективі змушує українців йти в банк за фінансовою підтримкою.

Що стосується ще однієї вагомої переваги банківської позики, так це — розмір видаваної суми. Коли жителю країни належить істотна покупка, він не лінується зайвий раз зібрати потрібні документи і звернутися в банк. МФО великими сумами не ризикують.

Тепер розглянемо, що не так з банківським кредитуванням і чому воно поступово зменшує свою присутність у житті українців в 2021 році.

У році, що наступив тенденцією стає зниження відсотка схвалення кредитних заявок банківськими організаціями. З іншого боку, сьогодні в МФО отримати відмову стало майже неможливим. Той, кому гроші потрібні терміново на побутові потреби, рятується саме через мікрофінансові структури.

Закредитованість українців збільшується: радісні очікування банків

В кінці другого кварталу 2021 року НБУ опублікував результати опитування серед банківських менеджерів. Більшість з них позитивно налаштовані. Число заявок невблаганно зростає як серед простого населення, так і з боку бізнесменів. Є з кого вибрати — є кому і відмовити.

Особливо райдужна ситуація з кредитуванням великих корпорацій. У цьому секторі зростання попиту йде особливо швидко. Сприяють цьому пільгові ставки. У наступні три місяці кредитними менеджерами очікується найістотніше за останні 8 років пом’якшення стандартів бізнес-кредитування в національній валюті.

Простому населенню тепер теж стало простіше отримати велику позику від банків, зокрема — іпотеку. Споживчі продукти також користуються попитом на тлі очікування позитивних змін в економіці країни. Українці стали впевненіші в своїй платоспроможності.

Поділ на бідних і багатих клієнтів стає очевиднішим

Вододілом між клієнтами банків та МФО стає рівень їхнього життя. Серед постійних позичальників майже зникла категорія людей, що беруть в борг від 5 до 10 тисяч грн. Той, хто раніше брав суми в цьому ціновому сегменті, стали отримувати більші кредити. Є українці, які отримують до 5 тисяч — а є всі інші, які і створюють фінансове навантаження.

Менше п’яти тисяч банки просто не видають. Тому той, кому потрібні гроші на прожиток, йдуть саме в МФО. Нужда змушує заповнювати онлайн-заявку. І співробітники МФО йдуть людям назустріч, зменшуючи кількість відмов.

І це — незважаючи на вже істотну закредитованность потенційних клієнтів. Щоб отримати потрібну суму або перекрити колишній кредит, українці пристосувалися звертатися в кілька МФО відразу. У банках ж розуміють рівень ризику в подібних випадках і просто відмовляються працювати з подібною категорією громадян.

Висновок зрозумілий: є можливість подужати іпотеку — йди в банк. Кредитна історія зіпсована — залишається тільки заявка онлайн в МФО. Благо що вибрати є з кого.